Op donderdag 6 oktober was het zover: het nieuwe contract voor uitvoering van de Molenhopper kon worden getekend. De Molenhopper vervoert dagelijks vele inwoners in de Alblasserwaard-Vijfheerenlanden, die niet in staat zijn om met het reguliere openbaar vervoer te reizen. Het nieuwe contract zal uitgevoerd gaan worden door vervoersbedrijf Juijn uit Zaltbommel. Zij wonnen de aanbesteding van een aantal andere partijen, waaronder de huidige uitvoerder Taxi Haars uit Gorinchem. Het nieuwe contract gaat in op 16 december a.s.
Vervoersbedrijf Juijn wist de aanbesteding te winnen door een zeer aantrekkelijk aanbod neer te leggen met veel kwaliteit tegen een zeer aanvaardbare prijs. Regiosecretaris Kees de Haas: “Met vervoersbedrijf Juijn halen we een kwalitatief goede partner binnen waar we met veel vertrouwen het vervoer voor de komende twee jaar aan kunnen overlaten. Juijn biedt een breed scala aan vervoersmogelijkheden die goed op elkaar worden aangesloten en kent strenge maatstaven voor het nakomen van vervoersafspraken. Daardoor ontstaat een vervoersaanbod waar onze inwoners op kunnen vertrouwen.” Directeur Arjen Juijn van vervoersbedrijf Juijn sluit zich daarbij aan: “Het leveren van betrouwbaar en kwalitatief goed vervoer zit al 50 jaar in onze genen. Onze organisatie kenmerkt zich door mee te denken met onze klant, maar ook door vooruit te denken. Zo hechten wij veel waarde aan de omgeving waarbinnen wij opereren en gaan we hier zorgzaam mee om. Juijn probeert haar diensten op verantwoorde en duurzame wijze uit te voeren. Wij hebben veel zin om ook in de Alblasserwaard-Vijfheerenlanden een goed en bertrouwbaar vervoersnetwerk op te zetten!”.
De aanbesteding is uitgevoerd door het regiobureau Alblasserwaard-Vijfheerenlanden met medewerking van ambtenaren uit de vijf aangesloten gemeenten: Giessenlanden, Molenwaard, Gorinchem, Zederik en Leerdam. De looptijd van het contract is 2 jaar met een optie om deze twee keer met 1 jaar te verlengen. Iedere gemeente kan zelf bepalen of ze van deze verlengingsopties gebruik willen maken.
Wat betekent dit nu concreet voor de klanten van de Molenhopper? Peter Prevo, manager van de Molenhopper en projectleider van het aanbestedingsproces: “Zij gaan er eigenlijk alleen maar op vooruit, want de servicegraden van het vervoer worden alleen maar hoger. Alle WMO-pashouders ontvangen binnenkort een introductie brief van vervoersbedrijf Juijn, waarin dit nog eens zal worden bevestigd. We zien de samenwerking dan ook met veel vertrouwen tegemoet!”.